24 Haziran 2019 Pazartesi 10:26
İstanbul Seçimleri ve İmamoğlu'nun Zaferi Dünya Basınında
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı için gerçekleştirilen 23 Haziran seçimlerinde Ekrem İmamoğlu, rakibi Binali Yıldırım'ı geçmeyi başardı. 

Ciddi bir oy farkı ile kazanan seçimler Türkiye gündeminin en önemli konu maddesi oldu. 

İstanbul seçimleri Türkiye gündeminin de dışına taşarak dünya basınında da yer buldu. Öyle ki dünyanın en önemli haber kuruluşları İmamoğlu'nun zaferine geniş yer ayırdılar.

DÜNYA BASININDA İSTANBUL SEÇİMLERİ

Dünya basınında yer alan haberlerde özellikle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve AK Parti'nin seçimi kaybetmesi üzerinde duruldu. İşte o haberler;

İngiliz Guardian Gazetesi:

"Erdoğan'ın Partisi İstanbul Belediye Başkanlığı Seçimlerinde Yenildi" Gazete haberinde ayrıca "İktidar partisi yenilgiyi kabul etti. Türkiye'deki kuşatılmış muhalefetin zaferinin, Recep Tayyip Erdoğan'ın ülkedeki etkisi üzerinde dramatik sonuçları olacak" ifadelerine yer verdi. 

Amerikan The New York Times Gazetesi

Gazete tarafından yapılan haberde "Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, siyasi kariyerinin en büyük yenilgisiyle karşı karşıya" ifadeleri kullanıldı. Ayrıca seçim sonrası Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yenilgiyi kabul etmesi de bilgi olarak haberde yer aldı. 

The Washington Post Gazetesi

Amerikan basın organı İstanbul seçimleri ile ilgili yapmış olduğu haberini "Muhalefet adayı, İstanbul'un Yenilenen Belediye Başkanlığı Yarışını kazandı, Erdoğan'ın iktidar partisini başarısızlığa uğrattı" başlığı ile sundu. 

BBC

İngiltere'nin önemli basın organlarından olan BBC haberinde bu yenilginin Cumhurbaşkanı Erdoğan'a büyük bir darbe olduğunu söyledi. BBC haberin devamında ise "Türkiye'nin iktidar partisi, tekrar yapılan belediye başkanlığı seçiminin ardından kritik şehir İstanbul'u kaybediyor" dedi.

Le Monde Gazetesi

Fransız basın kuruluşu Le Monde Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın İmamoğlu'nun zaferini kabul ettiğini ifade ettiği açıklamasında seçim sonuçları için "Recep Tayyip Erdoğan için ciddi bir başarısızlık" değerlendirmesinde bulundu. 

Bild Gazetesi

Alman Bild Gazetesi'de haberinde Erdoğan'dan sonra bir Türk mümkün ifadelerine yer verdi. Haberde ayrıca AK Parti'nin 'Boğaz'daki' 25 yıllık egemenliğini de kaybettiği belirtildi. 

Kamuilanlari.com
Son Güncelleme: 24.06.2019 10:26
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.